
Texas, 50. léta minulého století. Jack O’Brien si prošel dětstvím plným her a krásné nevinnosti. Dospívání mu však přináší rozčarování a vztah s jeho otcem, který by mu pomohl tímto nelehkým obdobím projít, je dosti komplikovaný. Jack je ztracenou duší v moderním světě, která si klade řadu otázek a snaží se v životě zorientovat. Kde je pravda? Co je věčnost? Jak vznikl život… Hvězdně obsazený snímek je poctou životu, přírodě a světu kolem nás, jenž se nám odhaluje jako symfonie. Postupně, obraz po obrazu nám přináší epický a dokonalý příběh, který je aktuální dnes stejně jako před více než půl stoletím.
Amerika 50. let, klidná předměstská čtvrť, pětičlenná rodina. A telegram zvěstující úmrtí jednoho ze tří synů mladého manželského páru. Strom života je velkolepou poémou zachycující koloběh života i detaily, které ovlivňují, jakými se staneme lidmi. Jak synové dospívají, přechází snímek od záblesků vzpomínek ke stále konkrétnějším otázkám, jež však nepředstavuje natolik doslovně, aby přestávaly rezonovat s publikem. Režisér a scenárista Malick své postavy nechává přemýšlet o duchovních otázkách, ale také je ukazuje při každodenních činnostech. Senzuální film propojuje velkoryse podanou alegorii o původu světa se skromným příběhem, který klade důraz na intimní detaily. Kamera Emmanuela Lubezkého, jenž byl zatím čtyřikrát nominován na Oscara, je v neustálé blízkosti hrdinů, které sleduje stejně zvídavě, jako se Malick zamýšlí nad existenciálními otázkami. Můžeme se pomocí kinematografie přiblížit Bohu?
Zápletka začíná v 50. letech 20. století. Sledujeme život jedenáctiletého Jacka, jednoho ze tří synů průměrné rodiny ze středozápadu USA. Život ve světě ze začátku zdánlivě krásném, který se ale vzápětí změní ve složitý labyrint plný voleb a vnitřních bojů. Dospělý Jack putuje bytím jako ztracená duše a postupně si uvědomuje, jak vše doopravdy funguje. Dokáže v tom najít krásu a schopnost odpustit?