
Príbeh dvojice masových vrahov, ktorí sa vydávajú na krvavú cestu Spojenými štátmi a zakladajú si na tom, aby sa o ich vraždách všetci dozvedeli a zapamätali si ich mená. Film sa však viac ako na vraždy sústreďuje na spôsob, akým z nich verejnosť a médiá urobia ľudových hrdinov. Americká filmová asociácia najprv pohrozila hodnotením NC17 (pre mladších ako 17 rokov neprístupné). Spoločnosť následne vystrihla niekoľko scén a asociácia zmenila rating na Rkový (mladší ako 17 rokov len v sprievode rodiča). Film však bol opatrený upozornením, že obsahuje scény krajného násilia, šokujúce zábery, vulgárne výrazy a sexuálne scény.
Mallory neměla mnoho důvodů být šťastná. Otec ji tyranizoval a sexuálně obtěžoval, matka nepodnikala nic na dceřinu obranu. Když se dívka náhodně setkala s Mickeym, byla z toho láska na první pohled. Ještě téhož večera si tajně vypůjčili auto Malloryina otce a vyrazili na projížďku. Otec nahlásil krádež policii, uprchlíci byli dopadeni a Mickey putoval za mříže. Podařilo se mu však utéct, a tak se zanedlouho znovu objevil u Mallory. Jejich setkání mělo hrůzný průběh: nejprve zbili dívčina otce, pak ho utopili v akváriu, a poté přišla na řadu matka tu polili v posteli benzínem a Mallory ji zapálila. Mladí milenci se dávají na útěk a nechávají za sebou další mrtvé. Jejich řádění sledují sdělovací prostředky, policie je jim na stopě…
Porota benátského filmového festivalu v čele s Davidem Lynchem udělila v roce 1994 Velkou cenu Oliverovi Stoneovi za jeho skandální, nesmlouvavou satiru na exploatační taktiky médií, jež za cílem co největší čtenosti/sledovanosti prodávají informace o zločinech jako senzační atrakce z titulních stran a sériovým vrahům, jejichž činy de facto glorifikují, vytváří statut celebrit. Kontroverzní dílo rozdělilo publikum a vyvolalo diskuze, zda namísto kritiky mediální praktiky v adoraci násilí spíše nekopíruje. Všímavý divák si ovšem odečte přímé i nepřímé odkazy na reálné kauzy a problematicky medializované události, stejně jako ve vrstvách hyperstylizovaných filmových obrazů rozezná řadu sofistikovaně zakódovaných zpráv a poselství. Neortodoxní příběh o milencích na útěku do/z vězení má podobu postmoderní noční můry s temným soundtrackem z produkce Trenta Reznora.
Mickey (Woody Harrelson) a Mallory (Juliette Lewis) jsou zabijáci, takoví normální zabijáci, co vraždí každého na potkání a navíc s radostí. Z takových normálních zabijáků se ovšem stanou zabijáci naprosto výjimeční, když je začne televize glorifikovat, a když z pachatelů několika trestných činů udělá oběti celé společnosti.